söndag, oktober 05, 2008

Boktips....

Gårdagens stickcafé var som vanligt en trevlig inställning. Ett varierande höstväder gjorde det extra inbjudande att sitta tillsammans och sticka, prata stickning, skratta och dricka en och annan kopp kaffe. Har tagit lite bilder som kommer att publiceras senare, just nu känner jag ett omedelbart behov av att dela med mig av informationen att Eskilstuna numera har ett både trevligt och välsorterat antikvariat på Strandgatan. Rosendahls antikvariat. Hamnade där av en slump i fredags när jag var ute på en egen liten stadsvandring. Det finns (ännu) ett ganska fint sortiment på stickböcker och ännu bättre på broderi- och vävböcker. Rekommenderar verkligen ett besök där och ta gärna en pratstund med den trevliga innehavarinnan också. Och du... köp gärna upp alla textilböckerna! Jag ska inte ha fler nu, innan jag vet vart mitt liv ska ta vägen, men.... oj, vad jag är sugen, det fanns flera små pärlor som skrek att dom ville flytta hem till mig....

Inga kommentarer: